~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Siput Sedut Masak Lemak Cili Api

Posted by Dea at Wednesday, December 05, 2012
Semalam saya diberi tanggungjawab oleh mama saya menguruskan  haiwan bernama siput sedut..masak sedap-sedap yea kakak..mama dengan abah balik kerja nanti nak makan~~huhu. Melilau dari pagi saya mencari resipi dan akhirnya saya memilih untuk mengikut resipi di bawah ini.


Bahan-Bahan:
  • 1 paket siput sedut
  • 20 tangkai cili padi
  • 1 ulas bwg merah
  • 1/2 inci halia
  • 1/2 kunyit
  • 1 btg serai
  • Santan
  • 1 tangkai daun kunyit
  • limau kasturi
Cara-caranye:
  • Siput potong sikit bahagian belakang, basuh dengan limau kasturi
  • Blander cili padi, bwg merah, kunyit, halia.
  • Masak bhn2 yang diblander dengan siput. serai dan daun kunyit seketika
  • Kemudian masukkan santan
  • Masak hingga mendidih
Dah siap... simple je kan....apa komen mama dengan abah tentang masakan saya selepas makan? Abah kata pandai kakak masak..sedap~~Mama pulak? ~~Anak dara mama dah boleh kawen ~lulus..huhu..

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor