~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Anak Soleh

Posted by Dea at Sunday, December 02, 2012
Anak : Abah, Andai saya dah BERUSAHA tapi saya TAK BERJAYA capai cita-cita saya suatu hari nanti macam mana? Mesti abah KECEWA kan?..

Ayah : Tak mengapa... TAK BERJAYA kerja bagus takpe.. Tak berjaya menjadi orang KAYA pun takpe. Yang penting, Anak abah ni BERJAYA jadi anak yang SOLEH sampai BILA-BILA. Itulah kejayaan sebenar untuk Abah dan Ummi. Anak SOLEH boleh bawa kami ke SYURGA. Sedang anak kerja BEST, TAPI TIDAK SOLEH, Buat ALLAH MURKA... Hanya HERET KAMI SEKALI KE NERAKA....

Sebagai Renungan Kita Semua...

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor