~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Bila Kepercayaan Hilang..

Posted by Dea at Tuesday, December 04, 2012
Baru aku tau kepercayaan itu sebenarnya lebih penting dari cinta... Cinta akan hadir apabila kita saling percaya mempercayai.. Namun percaya tidak akan hadir hanya dengan cinta.... Bila kepercayaan hilang walaupun kita cuba semai benih cinta itu, namun rasanya amat lain.. hidup penuh syak wasangka.. segala perbuatan kita rasa x kena... ermm... maybe something perlu dilakukan untuk mengembalikan kepercayaan itu.. tapi aku pun x tau apa... dan mungkin bukan aku yang patut bertindak..Perlukah peluang kedua? Aku takut duka itu berulang kembali :(

Wahai hati yang resah.. fikiran yang bercelaru dalam membuat pilihan... tenanglah, tenanglah... buatlah solat istikharah jika kamu ragu-ragu dalam membuat sesuatu pilihan. Lakukanlah sama ada sebelum kamu tidur.. atau bangun sebelum subuh. Mintalah petunjuk dari Allah swt dalam membuat keputusan.. insyaAllah, akan diberi petunjuk dan apabila kamu telah diberikan petunjuk.. ikutlah petunjuk tersebut dengan redha. Buruk baik pilihan yang dibuat, pasti semuanya ada hikmah sebaliknya.. sesungguhnya Allah maha arif apa yang terbaik untuk hambanya...

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor