~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Bila Sentiasa Bersyukur..

Posted by Dea at Sunday, December 02, 2012












Rasa syukur.....
Membuat hidup kita menjadi mudah,
Membuat yang sedikit terasa cukup..alhamdulillah
Mengubah apa yang kita miliki saat ini menjadi lebih berharga,
Mengubah masalah yang kita miliki menjadi hikmah yang bernilai,
Mengubah hidangan yang sederhana menjadi begitu istimewa,
Mengubah ruang yang sempit terasa lapang dan nyaman,
Mengubah kegagalan menjadi pelajaran berharga,
Mengubah kekeru
han suasana menjadi kejernihan,
Mengubah yang tidak nyaman menjadi menyenangkan,
Mengubah penolakan menjadi penerimaan,
Mengubah kebencian dihati menjadi rasa kasih sayang,
Menciptakan kedamaian dan ketenangan dihati,
Mengubah emosi menjadi latihan kesabaran,
Menjadikan masa lalu sebagai kenangan manis,
Menjadikan masa sekarang keindahan dan ketenangan,
Menjadikan hari esok penuh pengharapan.

Bila hatimu dipenuhi rasa syukur, hidup akan menjadi selalu indah dan damai. ALHAMDULILLAH....

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor