~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Awan Pagi..

Posted by Dea at Sunday, December 02, 2012
awan kini benar benar menangis
berderai air matanya membasahi bumi
anginpun bertiup menyapu tiap sisi celah kehidupan
membawakan siulan rasa dingin

tiap desah makna diri
kini mulai menebarkan aroma kesejukan
namun rasa dingin tak jua mampu mereda gejolak rasa

yang membakar sembilu kehidupan

terasa nyeri
terasa sakit
saat desiran darah membasahi kalbu rinduku

tak lagi mampu bertahan
kini air mata kesedihan awan
telah membawa kenyataan yang akan membuat suasana pilu

pilu oleh derita hati
pilu oleh tekanan kerinduan
tak mampu bertahan saat bayangan dirimu menghiasi panorama kalbuku

cinta yang kau janjikan kini hanyalah sebuah siksa
janji yang terhianati
janji cintamu membuat aku terperosok kedalam palung derita

dan kini kau tersenyum menyaksikan derita rinduku padamu

dan kini kau bahagia
menyaksikan derita lara cintaku

aku tak mampu berbuat apa apa hanya diam menahan derita kesedihan

dan kini awanpun ikut bersedih

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor