~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Fikir-fikirkan

Posted by Dea at Tuesday, October 16, 2012
Kita akan hargainya setelah kita mampu untuk 'berfikir panjang'.
Orang dulu-dulu selalu kata ::
"Bapak aku ajar aku dgn rotan, getah paip, penampar.. kalau byk merayau mak aku bakar selipar.. lembab baca quran bapak aku pecahkn rahang.. result sekolah turun bapak aku kurung dlm jamban..ikat kat pokok ada kerengga..dan byk lg idea bernas mak bapak aku dlu.. skrg thanx to them, aku da jd cikgu.. moral of the story, SAYANG ANAK TANGAN2KAN.. org tua2 dah lama pesan pekara ni.. jgn jd penakut.. takut anak sakit la ape la.. sakitkan mereka utk mendidik sementara kita masih bersama mreka.. jgn sampai mereka mati hanya kerana tak faham erti kehidupan.. peace..!"

2 comments:

Mimie on 17 October 2012 at 01:29 said...

singgah sini...
setuju,didikan ibu bapa dulu2 yg buat kita jd insan yg berjaya..
jd,kite juga kne didik ank2 mcm tuh..jgn terlalu manjakan diorang..

Dea on 27 October 2012 at 19:04 said...

masalahnya pinkummi...ada antara ibubapa yg buat-buat lupa keberkesanan didikan ibubapa dulu..manjakan anak x bertempat...sehingga anak2 bersikap kurang ajar kerana ibubapa sentiasa pertahankan mereka walaupun mereka tahu anak mereka bersalah :) kan..kan..

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor