~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Bersyukurlah..

Posted by Dea at Friday, October 05, 2012
Yang menaiki Mercedes, lihat lah mereka yang menaiki Kancil. Yang menaiki kancil, lihatlah mereka yang menunggang motorsikal. Yang menunggang motosikal, lihatlah mereka yang mengayuh basikal. Yang mengayuh basikal, lihat lah mereka yang berjalan kaki. Yang berjalan kaki, lihatlah mereka yang tidak mempunyai kaki…..
*Latihkan diri dengan sifat syukur..... Di sebalik kekurangan,Allah kurnia sedikit kelebihan .

Mudah2an kita tidak termasuk dalam golongan ini:
" Mereka mengetahui nikmat Allah (yang melimpah-limpah itu), kemudian mereka tergamak mengingkarinya; dan kebanyakan mereka pula ialah orang-orang yang kufur ingkar...." (an-Nahl: 83)

Salam Jumaat yang indah lagi penuh barakah….:)

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor