~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

teruja...

Posted by Dea at Saturday, November 26, 2011
hari yg mengujakan kiter...abah, mama & adik dtg sini today...mesti adik hepi sgt sbb dpt sambut hepi birthday dia dgn kakak...kiter rasa ader satu semangat baru yg menular dlm diri kiter ari ni..terima kasih Ya Allah kerana memakbulkan doa hambaMu ini agar aku dpt meneruskan kehidupan ini dgn lebih bermakna tanpa sebarang keraguan atas takdir yg Engkau berikan padaku.... semoga tahun baru ni membuka satu lembaran baru buat kiter utk menjadi hambaMu yg lebih baik dari hari semalam...InsyaAllah...

depa plan singgah di KL dulu tgh hari ni...abah nak singgah umah sepupu kiter di putrajaya...baru dpt baby gurl yg kedua...tahniah abg apis & kak nana...hrp sgt kiter dpt kumpul ramai2 mcm dulu di kg...so sweet memori tukan...abah kater mungkin sampai umah kiter dlm jam 6 ptg...so abah kater kakak masaklah aper yg ptt...aiseyy kakak kena masak ke? kiter mkn luar jerlah abah..kan nk celebrate birthday adik (gud reason utk org yg x tere masak)...lg pun adik mesti nak mkn yg best2 kan...

kiter syukur sgt abah dgn mama sanggup dtg dr jauh utk bersama2 kiter sini...kiter dh pesan kat mama jgn bawa aper2 pun yg boleh buat kiter pandang belakang ...cukuplah...cukuplah....kakak mau abah..mama ..bangga tgk kakak yg kuat.. kakak yg lebih rela meninggalkan sesuatu kerana Allah...drp meninggalkan Allah demi sesuatu...abah, mama fahamkan...

cinta Allah yg sedang kiter cari...maka dgn itu kiter rela melepaskan segala cinta di hati selain cinta Ya Rabbi...semoga pengorbanan ini membuahkan hikmah yg boleh buat kiter tersenyum dlm bahagia yg abadi satu masa nanti...InsyaAllah...

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor