~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Warkah pejuang (Warkah untuk Palestin)

Posted by Dea at Monday, November 19, 2012

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ly5yl5EPanw
dedaun yang tenang tercoret puisi duka
dosa semalam ditanggung bersama

jalan yang kelam meniti liku-liku bisa
adakah harapan mununggu di sana

cintamu membawa
ke hujung dunia

harapan mengagungkan
seru tuhan

si dia yang dipanggil menuju baris hadapan
langkah terakhir salam perpisahan

harapan di sini jihad pasti akan terbuka
kemenangan menanti walau kau terluka

seteru yang menangis
merintihkan dosa
harapan restu yang tipis
terhakis semuanya

biarpun jasad mu pergi
meninggalkan dunia
harapan,,,, yang terpasti
 ,,,, ke syurga

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor