~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Malam

Posted by Dea at Monday, November 19, 2012
 
malam
hadirmu memberi ketenangan
merehatkan sekujur tubuh kepenatan
menanti untuk hari esok
 
malam
gelapmu diterangi cahaya sang bintang dan bulan
sepimu ditemani sang cengkerik
mendamaikan dikala sendirian

malam
aku terlena dibuai mimpi indah
asyik dan nikmatnya kesejukan dingin

namun
lupakah aku
waktu inilah sepatutnya ku bangkit
bangkit untuk mencari redha ILAHI
bukannya terus hanyut bersama selimut nafsu

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor