~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Apa Yang Dicari?

Posted by Dea at Wednesday, November 07, 2012
Hari ini, pengajaran masih berjalan seperti biasa..walaupun teramat sibuk menyiapkan segala tugasan terakhir sebelum cuti sekolah bermula dan pastinya saya tidak akan ada lagi bersama mereka selepas ini di sini. Saya tidak mahu ada tugasan yang terbengkalai dan menjadi beban pada rakan-rakan.

Menerima cendera hati pemberian dari anak-anak didik mengusik sedikit emosi saya. Memandang wajah polos mereka adakalanya mengundang saya agar menjadi luarbiasa.
Saya sebenarnya masih mencari apakah yang saya mahukan dalam dunia pendidikan ni?
Adakah sebuah keglamoran?
Atau anugerah guru cemerlang?
Atau sebuah keikhlasan?

Beberapa tahun di sini.. memerhati, sambil mentafsir, apakah yang saya mahu, student mahu dari saya dan apakah kehendak sekolah terhadap saya... saya sedar, pendidik perlu lebih banyak memberi dari menerima.. Itulah kemahuan sebenar seorang guru yang hatinya ikhlas untuk mendidik..

Semoga saya menemui jalan terbaik untuk mendidik anak-anak didik saya di sekolah yang baru pula selepas ini..InsyaAllah..

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor