~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Tangisan Gaza..

Posted by Dea at Monday, November 19, 2012
Ketika kita menitiskan airmata kerana cinta yang tak kesampaian, mereka menangis kerana cinta yang kehilangan, ketika kita merungut makanan tak cukup sedap, mereka berlumba mengutip sisa apa yang ada demi meneruskan kehidupan harian, ketika kita mencanak lantang, mempertikai hak orang, mereka didiamkan dengan dentuman senapang, ketika kita takut harta yang ada tidak cukup, mereka sanggup menyerahkan semuanya asalkan anak-anak mereka boleh terus hidup, ketika kita risau suami atau isteri dirampas orang, mereka menangis, mengenangkan suami atau isteri yang tidak lagi pulang kerana dianiaya orang. Jadi apa sangatlah kehidupan dan masalah kita, berbanding mereka yang menghadapi semua itu dan terus berjuang.

Titiplah walau sebaris doa buat mereka..

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor