~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Sistem Oh Sistem ~!

Posted by Dea at Saturday, June 29, 2013
Cikgu kena key-in markah sebelum 10 Jun 2013.
Kami berkobar-kobar ingin mengisinya..tapi apakan daya..sistem dalam proses pembaikan...walaupun ada dinyatakan selepas 9 Jun 2013 sistem boleh dilayari seperti biasa..harapan tinggal harapan. Sesiapa yang menghadapi masalah yang sama, sila angkat tangan. Kes seperti nilah yang menambah kebengangan dan menambah ketensenan guru. Kami dah tak ambil kisah dengan segala beban kerja yang semakin banyak. Kami dah dapat menyerap segala masalah disiplin murid-murid sekarang. Bak kata orang tua-tua, alah bisa tegal biasa. 
Namun, yang amat memeningkan kami, sistem analisis peperiksaan sekolah (SAPS) yang wajib diguna pakai untuk menganalisis peperiksaan di sekolah. Tapi sistem ni ibarat indah khabar dari rupa jer. Saya dah cuba selesaikan tugasan mencetak slip peperiksaan menggunakan aplikasi SAPS ni kat sekolah lagi, ni sambung waktu malam di rumah, namun apa hasilnya? Maaf,.. sistem masih dalam penyelenggaraan dan yang lebih dasyat, issshhh nak lepaskan geram dan tensen ni..
Hikmahnya : bagi pembuat sistem , tengok2 lah segala infrastruktur yang ada, fikirlah bahawa sistem masih dalam percubaan, so janganlah jadikan kami guru-guru ni sebagai bahan ujikaji, tolonglah...apa kata buat je sistem seperti Facebook..pasti lancar dan mudah dilayari di mana saja :D

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor