~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Kehilangan Kucing Kesayangan..

Posted by Dea at Monday, June 03, 2013

Berat hati ini untuk menaip tapi saya akan tetap juga lakukan untuk disimpan dalam memori. Sesuatu yang sungguh tak disangka telah berlaku... Isnin, 03.06.2013 kami telah kehilangan kucing kesayangan kami, Joe-ra...

Mungkin Joe-ra terlepas dari pagar ketika abah keluar untuk solat di masjid. Abah tak perasaan.. dan laluan di kawasan perumahan saya adalah kawasan orang berjoging untuk ke Taman Lipur Bukit Soga. Sama ada Joe-ra tidak jumpa jalan balik atau diambil orang. Saya pun terus berlari juga mencari kat serata tempat sambil sebut "joe-ra... joe-ra....". Tak dapat saya gambarkan perasaan saya masa tu. Tak peduli dengan orang yang lalu lalang... saya tetap berulang-alik mencari. Saya tahu memang mustahil untuk jumpa Joe-ra.. sebab perumahan di sini besar, orang pun ramai.  Usaha tetap usaha sampai ke sudah dan akhirnya kami berhenti... 

Saya terus peluk mama . Saya hanya mampu cakap "sampai hati orang tu ambil kucing kakak... itu kucing kita." Kami berdua memang sedih yang teramat. Joe-ra sangat manja dan keletah dia menghiburkan kami sekeluarga. Setiap detik yang berlalu kami bergilir-gilir memanggil namanya dengan harapan ia muncul di hadapan kami..hingga saat ini :(


Hibanya hati ni memang tak terkata. Apatah lagi bila masuk rumah tengok semua barang-barang Joe-ra macam biasa. Makanan kat depan, tempat tidur dia atas katil, mainan kat sana-sini....ya Allah hancurnya hati saya memang tak dapat nak terangkan. Lewat malam tu kami sekeluarga pusing-pusing semula untuk tengok-tengok mana tahu Joe-ra ditinggalkan  kat mana-mana. 

Orang kata tentu ada hikmah di sebalik kejadian. Ya, saya tidak nafikan itu tapi siapa yang boleh menolak kesedihan dan kekosongan di hati?  Joe-ra datang dalam hidup kami hanya untuk 5 bulan, terlalu singkat rasanya untuk dia pergi. Kami masih mampu untuk beri dia kasih sayang yang secukupnya. Tak pernah sekali pun kami rasa terbeban. Yang pasti Joe-ra banyak membawa perubahan dalam kehidupan kami..

Semoga Jo-era masih selamat berada di luar sana... dan harap dapat doakan kesihatan Joe-ra dan semoga ia dapat kembali ke pangkuan kami semula. Kalau-kalau ada yang terjumpa atau ternampak ia di mana-mana, ambillah jaga dia dahulu dan harap dapat beritahu kami ye. Nanti kami datang jemput dia..

~Maafkan saya sahabat.. kerana tidak menjaga hadiah yang cukup berharga dan istimewa itu dengan sebaiknya..

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor