~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Aku Serahkan PadaMu

Posted by Dea at Saturday, July 27, 2013
... ya, aku lahir sebagai muslim. tapi aku sedar, makin usia dimamah waktu, aku sebenarnya masih banyak perlu belajar tentang Allah dan Islam. hidup aku jadi makin sempurna dan indah. indahnya kefahaman itu aku kongsi, diruang ini.

... aku bukan ustazah atau alim ulama. aku bukan siapa-siapa. aku sama seperti dia, kamu dan mereka. indah mengenali Islam itu aku kongsi atas rasa cinta, ilham dariNya yang buat jariku menari menitip setiap kata. tolong ingatkan aku sentiasa kepada DIA.
 
Bila hati seolah-olah lesu mengenangkan kekecewaan dan mungkin masalah yang tidak putus datang..Tiba-tiba jari -jemariku terasa untuk bersuara..Mungkin kerana seketul daging bernama hati yang bersembunyi dalam jiwa ini seolah-olah meronta ingin menyuarakan sesuatu.. Lesu aku memandang ke luar jendela..Ya..Hati ini merintih kecewa..Kecewa dengn kebodohan dan kealpaan aku dalam mengejar dunia yang serba sementara ini..Kebodohan aku dalam mengharapkan cinta manusia yang sesungguhnya tidak kekal abadi.Aku terlupa seketika akan cinta Yang Esa yang jauh lebih membahagiakan aku sebenarnya..
 
Aku kesal kerana aku masih belum mampu menjadi pencinta Allah yang setia. Aku kesal kerana jauh tersesat dijalan yang gelap dan banyak memberi kebahagiaan palsu.Aku ingin buang jauh-jauh segala rasa kecewa ini. Aku letih..Terlalu letih dengan perjalanan cinta palsu sebelum berkahwin..Aku bencikannya..Ia begitu mengganggu jiwa dan merentap ketenangan dan jiwaku.. Ya Allah..Ampunkan aku atas kelemahanku..
 
Ya Allah, telah kupinta dariMu siang dan malam agar Engkau menghadiahkan aku seorang lelaki soleh yang bisa membimbing aku menjadi hambaMu yang solehah.. Namun dia masih belum kunjung tiba..Alhamdulillah selama hari ini aku masih mampu mempertahankan diri dari disentuh dan didakap sang adam yang hanya ingin mengambil kesempatan ke atas diriku..Namun aku bukan Nabi.. Kadangkala aku masih belum mampu menundukkan pandangan dan menghindar diri dari menghindari segala laranganMu baik yang kecil mahupun yang besar..
 
Ya Allah..sesungguhnya kami sering terlupa bahawa cinta sesama manusia ini selalu mendatangkan kepahitan dan sengsara.. Lebih2 lagi cinta yang tidak halal.. Dan kami terlupa bahawa cintaMU tidak pernah menyakitkan. MenyintaiMu membuatkan hati terasa tenang dan aman.. Membuatkan hati terasa dilindungi. Mengapa seringkali manusia lupa dan tetap melebihi cinta lain melebihi cinta mereka kepadaMu..Semuanya seolah hanyut dan terlupa bahwa tanpa ALLAH kami tidak punya apa-apa. Dan tiada siapa yang lebih layak dicintai selain dari ALLAH..
  
Ya Rabb..kami ini lemah ya Allah..Kami lupa bahawa setiap detik dan saat Engkau melihat kami.. Engkau mendengar bisikan hati kami..Engkau mengetahui setiap denyut nadi,setiap keinginan kami..Ya Allah kami lupa segala kecantikan, kebijaksanaan, harata dan segala nya adalah milikMU, tiada satu pun kami punya. Jika Engkau ingin menarik semuanya, sekelip mata juga bisa. Sering Engkau katakan dalam kitab sucimu, bahawa orang yang memahami Islam adalah org yang berfikir dan mengambil pelajaran dari sesuatu kejadian. Namun ramai antara kami terlalu asyik menikmati keindahan dunia yang penuh tipu daya ini Ya Allah.. Ampunkan dosa kami ini Ya Allah...

Ya Allah..soal jodoh pertemuan, aku serahkan padaMu..Engkaulah yang merencanakan semuanya ya Allah..Kami bertawakkal hanya kepadaMu..Jangan Engkau jadikan kami ini hamba yang lupa..
 
 

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor