~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Ingatlah Wanita

Posted by Dea at Friday, March 28, 2014
33 Larangan Rasulullah SAW Terhadap Wanita :

1. Wanita mendedahkan aurat
2. Wanita berpakaian menyerupai lelaki
3. Wanita bergaul bebas dengan lelaki bukan mahram
4. Wanita bersalaman dengan lelaki bukan mahram
5. Wanita berpakaian menyerupai pakaian orang kafir
6. Wanita menyambung rambut
7. Wanita mencabut,mencukur, atau menipiskan alis
8. Wanita mengikir gigi
9. Wanita melakukan tato
10. Wanita melihat aurat sesama wanita atau bergabung dalam satu pakaian
11. Wanita melakukkan musahaqah(Lesbian)
12. Wanita memakai wangi wangian agar dikagumi orang lain
13. Wanita memasuki pusat rawatan kecantikkan awam
14. Wanita berkhalwat dengan lelaki bukan mahram
15. Wanita tidak melayani kehendak suami
16. Wanita menceritakan rahsia hubungan suami isteri kepda orang lain
17. Wanita menerima tetamu lelaki bukan muhrim tanpa izin suami
18. Wanita keluar rumah tanpa izin suami
19. Wanita membenci dan menyakiti hati suami
20. Wanita mengingkari perintah suami yang baik
21. Wanita bermusafir tanpa mahram atau suami
22. Wanita menceritakan sifat wanita lain kepada suaminya.
23. Wanita puasa sunat tanpa izin suami
24. Wanita menginfak harta suami tanpa izinnya
25. Wanita kufur terhadap kebaikkan suami
26. Wanita menyumpahi anak
27. Wanita memaksa suami menceraikannya
28. Wanita memakai pakaian mas dengan sombong dan megah
29. Wanita menyakiti jiran tetangga
30. Wanita mencakar dan merobek pakaian ketika mendapat musibah
31. Wanita meratapi kematian
32. Wanita berkabung atas kematian seseorang melebihi tiga hari
33. Wanita menziarahi kubur diiringi tangisan.

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor