~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Bersediakah Kita?

Posted by Dea at Friday, March 28, 2014
Bila Tan Sri Izrail Malaikat Maut datang, kita dah "Game Over"! Dah tak boleh qadha solat, tak sempat nak taubat, tak sempat bayar hutang, dah tak boleh bersedekah, dah tak sempat nak hijrah ke jalan kebenaran ...

Malaikat Maut ni siapa? Dia wakil Allah, bukan wakil rakyat. Dia tak makan rasuah, tak boleh kita nak "pakai kabel" nak mintak dia tangguh cabut nyawa kita, dan kita tak boleh kata "listen, listen, listen" pada dia....

Jadi, sentiasalah kita ready sebelum dia datang beri salam...

( Ustaz Azhar Idrus )

Menurut sebuah hadis riwayat Abdullah bin Abbas, Malaikat Maut menjenguk kita sebanyak 70 kali sehari...


Kata Rasulullah kepada Izrail, "Wahai Izrail, sakitnya mati ini." Jwb Izrail,"Tidak pernah aku tarik nyawa selembut ini Ya Rasulullah." Masya Allah..bagaimana dengan kita nanti?

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor