~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Doaku PadaMU Ya Allah..

Posted by Dea at Sunday, March 24, 2013
~* Amin kan do'a ini sahabat hatiku ..

Ya…Allah
Janganlah Engkau pejamkan mata hati ku
hingga ku terlupa akan nikmat-Mu

Ya…Allah
setiap hembusan nafasku
tak akan sama nilainya dengan indahnya dunia ini
maka ingatkanlah diriku selalu ‘tuk menyebutkan
nama-Mu.

Ya……Allah
hatiku selalu resah
jika mentari menampakkan sinarnya
apakah persembahan malamku Kau terima?

Ya…Allah
hatiku selalu gundah
jikalau sang suria kembali keperaduannya
apakah hari ini aku tak ada erti di hadapan-Mu

Ya..Allah
jikalau ku layak meminta
hanya sekuntum do’a yang kupunya
biarkanlah diriku terlena
dalam samudera do’a ku
kepada-Mu semata...

Dan jauhkan hati dari rasa iri dengki
Kesombongan hati
yg selalu menyelimuti
Sirnakanlah sifat tamak akan kekuasaan diri
Aamiin....

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor