~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Bingkisan Buat Pelajar

Posted by Dea at Sunday, March 24, 2013
Bingkisan hasil nukilan Ust Pahrol Mohd Juoi buat semua yg. mendapat keputusan SPM minggu lepas....

"..Anak-anakku jika kau ingin menggembirakan aku dengan keputusan peperiksaan mu yang cemerlang, ketahuilah aku tidak akan gembira dengannya... aku hanya gembira apabila ilmumu dapat dimanfaatkan untuk taat kepada Allah dan berkhidmat untuk manusia!

Anak-anakku, jika kau rasa aku akan bersedih dengan keputusan peperiksaanmu yang tidak cemerlang, ketahuilah aku tidak akan bersedih... aku hanya sedih sekiranya kau gagal bersabar dalam menghadapi takdir Allah setelah gigih berusaha!

Berjaya jangan sampai kau berbangga...
Gagal jangan sampai kau kecewa!
Carilah keredhaan Allah, bukan penghargaan manusia.."

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor