~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Luahan hati mereka yang berjaya~

Posted by Dea at Monday, June 18, 2012
semakin menjadi2 orang awam mengutuk, mencerca, menghina, merendah2 guru secara terbuka. lupakah mereka ketika bersekolah tadika, bukan main tekun dan sabar guru mengajar mereka kenal huruf dan dan menulis. Lupakah mereka di sekolah rendah, guru sabar mengajar mereka mengira, mereka mengadu macam2 kpd guru mengenai masalah mereka. di sekolah menengah, mereka tk jemu2 kejar guru utk dptkan tips2 te
rkini dan terakhir utk peperiksaan, dn guru tk jemu2 layan dn berikan apa yg mrk mahu...guru tk pernah berhenti mendidik walaubagaimana biadap mereka kepada guru.....dan kini bila dah pandai, dah kerja...mereka hina pula golongan yg bantu mrk berada di mana mereka sekarang ini...sangat sedih lagi sayu saya saat ini mengenangkannya... kerana hingga kini saya masih ngingati dan menyanjung semua guru saya...tanpa mereka....siapalah saya....

~luahan hati seorang yang tahu mengenang jasa seorang GURU~Noraini Amran 

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor