~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Kegagalan Bukan Bererti Gagal

Posted by Dea at Friday, May 02, 2014
~Berakhir sudah Pertandingan Pantun yang kami sertai. Bukan dipinta..tapi sejak dari awal lagi hatiku berkata-kata..mungkin rezeki kami pada tahun ini tidak sebaik tahun lalu. Firasatku menjadi kenyataan apabila kami tewas di peringkat suku akhir atas kesilapan sendiri.Disebabkan ahli pasukan pada tahun ini semuanya murid baharu, maka banyak terdapat kelemahan yang perlu kami tangani dalam menghadapi musim akan datang.

Walaupun mereka kecewa namu saya sering mengingatkan kegagalan bukan bererti anda gagal tetapi anda belum berjaya. Kegagalan bukan bererti anda tidak mencapai apa-apa tetapi anda sudah mempelajari sesuatu. Semua belum berakhir dan kita masih memiliki peluang untuk memulakan kembali dan berusaha mencari sesuatu yang baru.

Kegagalan bukan bererti Allah telah meninggalkan anda.Tetapi Dia mempunyai perancangan yang lebih baik. Jadi benar, bahawa kegagalan tidak akan pernah berakhir!

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor