~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Saya Suka Matematik

Posted by Dea at Monday, February 25, 2013
1. KIDZONE
Website ini amat berguna kepada kanak-kanak yang berusia dari 4 tahun hingga ke 6 tahun ke atas. Website ini menyediakan pelbagai jenis permainan dan kegunaan untuk mempelajari matematik. Tambahan pula, website ini menyediakan contoh worksheet untuk kanak -kanak supaya mereka dapat belajar dengan cara yang mudah. Oleh sebab itu, disarankan para ibubapa untuk menikmati kandungan dalam website ini.

Laman: http://www.kidzone.ws/math

2. COOKIE
Website Cookie.com pula mempunyai kelebihannya sendiri terutamanya dalam pengajaran matematik. Kanak -kanak juga boleh bermain permainan seperti puzzle dan juga mewarna. Setiap permainan disertai dengan umur kanak-kanak supaya mereka dapat mempelajari dengan secepat mungkin. Contohnya aktiviti 'Color By Letters' untuk kanak-kanak yang berumur 3-5 tahun sahaja.

Laman: http://www.cookie.com/

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor