~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Liku-liku Kehidupan

Posted by Dea at Sunday, January 20, 2013
 
Kehidupan kadangkala x seindah yang tersirat..terlalu banyak liku yang harus dilalui..bersabarlah..kerana itu kekuatan diri..fahamilah..setiap yang berlaku..pasti ada hikmah tersendiri..andai tercetus pergolakan dihati..tenangkanlah dirimu..usah biarkan emosi menguasai diri..ingatlah..dirimu tidak keseorangan..meluahkan bukan bererti lemah..ia bagaikan satu terapi..agar yang bergolak bisa reda..yang terluka bisa sembuh..berbahagialah..kerana hidup ini hanya sekali..untuk itu..kita kena ENJOY dalam kesyukuran. 

Hidup mengajar kita untuk selalu bersyukur setiap saat dan mengambil hikmah dalam setiap kejadian serta berusaha untuk menjadi yang lebih baik. Ambilah hikmah dari setiap peristiwa, dari air mata maupun tawa. Ambilah pelajaran dari setiap episode kehidupan, agar kita lebih bijak melangkah ke masa depan..

Kehidupan adalah PERJALANAN
perjalanan memerlukan PERJUANGAN
perjuangan perlu PENGORBANAN
diantara CINTA dan AIR MATA
sebagai jalan menuju TAQWA...

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor