~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.
Posted by Dea at Saturday, September 07, 2013
Ya Allah.. Peluklah hati ini di saat ku mulai merasa gelisah dalam penantian penuh kesabaran ini,terkadang hatiku merasa rindu pada dia insan yang ku cintai dalam diamku…

Ya Rabb..Biarlah ku simpul dalam setiap doa-doa dalam Istikharahku kepada-Mu rasa ini,agar kelak Engkau satukan hatinya dan hatiku yang kan bertaut bertahta dan bersemi indah kerana redha-MU….

Ya Rabb… Tuntunlah hati hamba agar hanya mau menerima cinta seorang Insan yang benar-benar pilihan-Mu bukan semata-mata pilihan nafsuku.

Ya Rabb,bila dia memang baik untuk kami,agama kami,masa depan dunia dan akhirat kami,bisa membimbing dan membawa kami lebih dekat pada-Mu,Maka dekatkanlah diri dengannya & satukanlah kami dalam pernikahan yang sakinah, mawaddah, warrahmah..

Tapi kalau bukan dia yang terbaik,maka jangan biarkan kekaguman kami menjadi suka apalagi cinta,Jadikanlah kekaguman kami seperti orang lain kagum padanya,,Engkaulah Maha membolak-balikkan hati maka kami titipkan rasa ini,kami serahkan semuanya pada-Mu,kerana semua ini adalah milik-Mu.... Aamiin ya Rabbal ala'amin.


0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor