~~Tanpa ilmu dan amal aku bukanlah insan sempurna,aku hanyalah seorang yang berdosa... Aku amat mencintai orang² yang soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka.... Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..... Memang aku tak layak berbicara tentang ilmu AGAMA , tapi aku mahu bersama dengan orang² yang tinggi ilmu AGAMA nya~~!.

Bersama Mencari Redha Ilahi..

Posted by Dea at Saturday, September 07, 2013
Aku menasihatimu sahabat bukanlah bermakna aku telah menjadi hamba Allah yang terbaik tetapi sememangnya dalam kehidupan ini, kita perlu saling berpesan ke arah kebenaran dan kebaikan.. bukankah kita sama-sama ingin berpimpin tangan ke syurga Allah? Mari sahabat, izinkan aku memegang erat tanganmu, sama-sama kita menuju mencari redha Ilahi.. 

Orang yang mudah berkecil hati dalam menerima teguran atau nasihat orang lain, samalah seperti dia sangat mementingkan hati berbanding agama, teguran yang diberi kadangkala untuk kebaikan diri sendiri juga, belajarlah daripada kesilapan. tapi Orang yang sombong adalah orang yang tidak mahu belajar langsung, malah menutup hatinya dan memalingkan mukanya semasa diberi atau menerima teguran, bersyukurlah masih ada yang sudi menasihati & menegur, itu tandanya, masih ada yang sayang dan ambil berat. Alhamdulillah. 

0 comments:

Post a Comment

 

Tentang Dea © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor